Formula l™'in tek resmi lastik tedarikçisi Bridgestone, 2007-2010 yılla¬rı arasında F1 yarışları ve F1 lastik Ar-Ge'sine 400 milyon dolar ayırıyor. İstanbul'daki F1 için Bridgestone, 2 bin 200 adet lastik getiriyor.
Lastik devi Bridgestone, 2007-2010 yılları arasında Formula 1™(F1)yarışının tek resmi lastik tedarikçisi anlaşmasını imzalamanın ardından, yarışlara ve F1 Ar-Ge’sine her yıl için 100 milyon dolarlık bir bütçe ayırdı.
Bugün 150 ülkede 133 bin çalışnıyla hizmet veren Bridgestone'un, Türkiye dahil 27 ülkede 182 adet abrikası bulunuyor. 4 ülkede 5 adet Ar-Ge tesisi bulunan marka, 8 ülkede ise 11 test pistine sahip. Ürün portföyünün yüzde 80'ini her türlü lastiğin oluşturduğu Bridgestone, geri kalan yüzde 20'de ise konveyör bandı, sismik yalıtım kağuçuğu, bisiklet, golf sopası hatta golf topu bile üretiyor. Dünyanın en büyük yolcu uçağı Airbus A380ê özel lastikler üreten marka, dünya genelinde Ar-Ge'ye her yıl 500 milyon dolardan fazla bütçe ayırıyor. Bugünlerde iş makinesi lastiğine yatırım yapan Bridgestone'un ürettiği patlamayan lastik (Runflat tyres) sayısı ise 3 milyonu geçmiş durumda. Marka, Ferrati, BMW, Mercedes, Toyota gibi markaların orijinal ekiplan sağlayıcısı durumunda. Ancak Brdidgestone'u son yollarda en öne çıkaran unsur F1 oldu. Japon üretici özellikle Avrupa'daki marka bilinirliğini arttırmak için F1 yarışlarına 1997'de katıldı. Bridgestone 2007'de F1'in tek resmi lastik sağlayıcısı olunca, marka bilinirliği daha da arttı. Bridgestone'un Avrupa'daki marka bilinirliği ise, yatırımlar sonucunda bugün yüzde 12'den yüzde 20'ye çıkmış gözüküyor. 1995'te cirosu 17,9 milyar dolar olan Bridgestone, 2005'te 24, 2006'da ise 25,7 milyar dolar ciroya ulaştı.
F1'e 60 bin lastik üretiyor
Bridgestone Sabancı Holding ortaklığı Brisa A.Ş Pazarlama Direktörü Gökhan Cüceloğlu, 5'inci ayağı 9-10-11 Mayıs tarihlerinde Türkiye'de gerçekleşecek F1 yarışları için Bridgestone'un Türkiye'ye 2 bin 200 özel lastik, 12 tonluk ekipman ve 60 kişilik özel personel göndereceğini açıkladı. Bridgestone'un F1 için bir sezonda 60 bin lastik üettiğini belirten Cüceloğlu, şunları kaydetti: "İstanbul Park'ta iniş ve çıkışların düzlüklerden fazla olması, pilotlara 'lunaparkta hız trenine bindikleri hissini yaşatıyor. İstanbul Park, birçok farklı viraj tipine sahip ve bu yüzden hem araçlar hem de lastikler için oldukça zorlu bir pist. İstanbul Park'ta sezonun en yüksek G-kuvveti ile karşılaşılacağından bu yarış aşınma direnci yüksek karışımlı lastikler getiriyoruz."
Sabancı işbirliğinin 20. yılı
Bridgestone'un F1 lastiklerinde elde ettiği tecrübeleri tüm yol lastiklerinin üretiminde kullandığını belirten Brisa Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Serdar Demidağ ise, bunun da tüm lastiklerin yol tutuş ve performansına büyük katkıları olduğunun altını çizdi. Bridgestone-Sabancı ortaklığının 20. yılını kutlayacaklarını belirten Demirda, Bridgestone Başkanı Shoshi Arakawa'nın kasım ayında Türkiye'ye geleceğini açıkladı. Türkiye'de satılan her 3 lastikten birinin Lassa ve Bridgestone markalarına ait olduğunu kaydeden Demirdağ, "Ürettiğimiz yıllık 8 milyon adet lastiğin yaklaşık 3 milyon adedini yurtdışına gönderdik. Son 4 yılda lastik ihraç ettiğimiz ülke sayısını 30'dan 47'ye çıkarttık. Satışlarımızı yüzde 50 arttırdık. Yaptığımız yeni yatırımlarla kapasitemiz 10 milyon adede çıkacak" dedi.